FAQ.

Vanliga frågor och svar.
Tillbaka hem

Retrivas ambition är att hjälpa dig att återta kontrollen över din ekonomi. Kontakta vår kundtjänst för att se över din situation och hur vi tillsammans kan lägga upp en plan för att hjälpa dig bli skuldfri.

Vår kundtjänst tar emot ditt samtal: Måndag-fredag 10:00-16:00

och finns även tillgängliga via e-mail: info@retriva.se

Du kan ha fått ett brev om att din fordran är överlåten till oss på Retriva. Det innebär att du tidigare haft en skuld till ett annat bolag, och att du från och med överlåtandet har en skuld till oss på Retriva istället.

Om du har beslut från Kronofogdemyndigheten om beviljad skuldsanering, eller om du har avslutat din skuldsanering, kan du helt bortse från brevet om överlåtelsen.

Du gör dina inbetalningar till:

Bankgiro: 5578-0241

Meddelande: Ditt personnummer

Om du har kommit överens om en avbetalningsplan med ett annat företag än Retriva, och fordran är överlåten till Retriva, fortsätter den överenskomna avbetalningsplanen att gälla. Den enda skillnaden är att inbetalningarna i fortsättningen går till oss på Retriva.

Inbetalningar gör du till:

Bankgiro: 5578-0241

Meddelande: Ditt personnummer

Du behöver inte göra någonting. Om du har pågående löneutmätning och inbetalningar görs till det bolaget du tidigare var skyldig pengar, kommer det bolaget i sin tur att föra över pengar till oss på Retriva.

Vi håller på att utveckla Mina sidor, där du kan logga in och följa din skuld, göra inbetalningar mm.

Tills dess ber vi dig kontakta oss, vår kundtjänst tar emot ditt samtal: Måndag-fredag 10:00-16:00

och finns även tillgängliga via e-mail: info@retriva.se

Vi använder oss av cookies, läs mer.